Mobil Vinçlerde Hidrostatik Sistem ve Fren Arızaları Mobil Vinçlerde Hidrostatik Sistem Arızaları ve Fren Arızaları Neden Oluşur?

Hidrostatik Sistem Arızaları

Makinede güç kaybı yaşanıyor

Motor normal çalışmıyor, park fren bağlantı ayarı bozulmuş, hidrostatik sistem hava yapmış ya da hidrostatik sistem yağ basıncı düşmüş olabilir.

Makine hiçbir yöne hareket etmiyor

Sistem yağ seviyesi düşmüş ya da sistemde bir bütün olarak arıza olabilir.

Makine sadece bir yöne hareket ediyor

Kumanda valfi bağlantısı hatalı ya da sistemde bir bütün olarak arıza mevcut.

Fren Sistemi Arızaları

Fren sistemi arızlarının yanı sıra bağlantılı olması bakımından lastiklerle ilgili sorunlara da aşağıda yer verilmiştir.

Fren pedalı sertleşti

Fren pabuçları veya pedalı sıkışık, fren boruları tıkalı veya arızalı, fren balataları aşınmış, fren tekerlek silindirleri korozyonlu ya da fren merkez silindiri korozyonlu olabilir.

Fren tutukluk yapıyor

Fren pabuçları veya pedalı sıkışık, fren boruları tıkalı veya arızalı, fren balataları aşınmış, fren tekerlek silindirleri korozyonlu, fren merkez silindiri korozyona uğramış olabilir.

Fren darbeli çalışıyor

Frenlerin darbeli çalışması fren sisteminde hava olduğunu gösterir.

Frene basınca tekerlekler yalpalanıyor

Bijon somunları gevşemiş, direksiyon ve rot bağlantıları gevşemiş, akson pimi burç ve yatakları aşınmış olabilir.

Lastikler erken aşınıyor

Lastikler yağ ve gres ile temas ediyor, frenler dengesiz çalışıyor, eksantrik fren kampanaları sorunlu, lastik hava basıncı standartların dışında olabilir. Ayrıca aşınmış veya gevşek porya yatakları da aynı problemin oluşmasına sebebiyet verir.